شرکتهای پیشرفته جهان مانند شرکت مایکروسافت و سیسکو از این روش بازاریابی استفاده میکنند. البته بازاریابی محتوا تنها به کسب و کارها و شرکتهای بزرگ اختصاص ندارد؛ بلکه کسب و کارهای کوچک و حتی فروشگاههای یک نفره ای هم در سراسر جهان وجود دارند که از طریق بازاریابی محتوا کسب و کارشان را توسعه دادهاند. رویکرد این شاخه از بازاریابی استراتژیک است و بر ایجاد و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد.محتوایی که بتواند به جذب مخاطب بینجامد و در نهایت با مشتری به سوی یک کسب و کار، سودآور باشد. زمانی که مشتریان تصمیم به خرید دارند، به هرحال به عوامل مختلفی توجه میکنند و یکی از این عوامل که شاید مهمترین آنها نیز محسوب شود، احساسی است که مشتریان نسبت به یک برند دارند. بازاریابی محتوا تلاش دارد در طول یک فرآیند مشخص احساس مشتریان را بهگونهای شکل دهد که آنها در میان برندهای مختلف نسبت به یکی از آنها تعهد و وفاداری بیشتری داشته باشند. اگرچه اینترنت بستر اصلی بازاریابی محتوا محسوب میگردند، اما این شاخه از بازاریابی تنها به حوزه دیجیتال محدود نمیشود؛ هنوز هم برخی از شرکتها هستنند که از راه تولید محتوای آفلاین فعالیتهای بازاریابی محتوا را جلو میبرند. بازاریابی محتوا در مفهوم کامل به معنای به اشتراک گذاری دانش، مشاوره و سرگرمی در یک قالب قابل استفاده است که این قالب ممکن است شامل مقالات وبلاگ، فیلم، پادکست، بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی، ایمیلها، وبینارها، اینفوگرافیک، کاریکاتور، مسابقه و آزمون، ارزیابیها، برنامهها و...هستند.
- ۹۹/۰۲/۲۱