پوشش خبری حوزه برنامه نویسی سخت افزار خرید اینترنتی لپ تاپ و موبایل

درباره برنامه نویسی سخت افزار و خرید اینترنتی لپ تاپ و موبایل و سایر موارد کاربردی کاربران تجربیاتم را خواهم نوشت

پوشش خبری حوزه برنامه نویسی سخت افزار خرید اینترنتی لپ تاپ و موبایل

درباره برنامه نویسی سخت افزار و خرید اینترنتی لپ تاپ و موبایل و سایر موارد کاربردی کاربران تجربیاتم را خواهم نوشت

همیشه علاقه مند به داشتن یک وبلاگ برای به اشتراک گذاری دانش و تجربیاتم بودم، امروز تصمیم گرفتم درباره برنامه نویسی خرید اینترنتی لپ تاپ و موبایل و اخبار حوزه فناوری و ... صحبت خواهیم کرد.

  • ۰
  • ۰

«آسیمو» (Asimo) یکی از پیشرفته ترین ربات‌های انسان نما دنیا و ساخت کمپانی هوندا است. این ربات توانایی یادگیری مستقل، راه رفتن روی دو پا و بالا رفتن از پله‌ها را دارد. توانایی راه رفتن روی دو پا یکی از قابلیت‌های پیچیده هوش مصنوعی است که آسیمو به لطف آن قادر به حفظ تعادل و حرکت در این حالت با توجه به موقعیت‌ها و موانع مختلف است.

آسیمو اولین بار سال ۲۰۰۰ معرفی شد و یکی از اولین ربات‌های دو پای دنیا لقب گرفت. این ربات در طی دو دهه پیشرفت‌های قابل توجهی کرده و قابلیت‌هایی همچون تعامل با انسان، تشخیص و تعامل با طیف گسترده‌ای از اشیاء و بالا و پایین رفتن از پله‌ها را دارد.

ربات انسان نمای THR-3 توسط شرکت تویوتا طراحی شده و به جای تخصص داشتن در یک زمینه، از پس انجام کارهای مختلف بر می‌آید. این ربات قابلیت برنامه ریزی یا آموزش برای انجام کارهایی همچون نظافت، ساختمان سازی، مراقبت از سالمندان یا سرگرم کردن کاربر را دارد.

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد THR-3 این است که می‌توان به طور کامل آن را از راه دور کنترل کرد. کاربر با پوشیدن لباس مخصوص می‌تواند «به درون» ربات قدم گذاشته و حرکت تمام اندام‌های آن را به دست بگیرد.

THR-3 نوامبر سال ۲۰۱۷ معرفی شد و تاکنون اطلاعات زیادی از کاربردهای آن منتشر نشده است. البته شیوه مخصوص کنترل این ربات بدون شک پیشرفت چشمگیری در زمینه ربات‌ها محسوب شده و آن را در مواردی که استفاده از حالت تمام اتوماتیک ممکن است برای انسان‌ها خطرناک باشد، به گزینه‌ای ایده آل تبدیل می‌کند.

  • ۹۹/۰۴/۱۷
  • علی تقی زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی