پوشش خبری حوزه برنامه نویسی سخت افزار خرید اینترنتی لپ تاپ و موبایل

درباره برنامه نویسی سخت افزار و خرید اینترنتی لپ تاپ و موبایل و سایر موارد کاربردی کاربران تجربیاتم را خواهم نوشت

پوشش خبری حوزه برنامه نویسی سخت افزار خرید اینترنتی لپ تاپ و موبایل

درباره برنامه نویسی سخت افزار و خرید اینترنتی لپ تاپ و موبایل و سایر موارد کاربردی کاربران تجربیاتم را خواهم نوشت

همیشه علاقه مند به داشتن یک وبلاگ برای به اشتراک گذاری دانش و تجربیاتم بودم، امروز تصمیم گرفتم درباره برنامه نویسی خرید اینترنتی لپ تاپ و موبایل و اخبار حوزه فناوری و ... صحبت خواهیم کرد.

۳۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روترهای بی سیم

روترهای بی‌سیم منظور از WAN همیشه اینترنت نمی باشد. روتر اکثرن یک یا چندین درگاه LAN دارا می باشد تا کامپیوتر و دستگاه‌های مختلف را  از طریق کابل شبکه به اینترنت متصل کنند اما روترهای بی‌سیم یک درگاه WAN دارا می باشند (گاهی اوقات Internet هم نوشته شده اند) که برای اتصال به مودم یا کابل تلفن یا دستگاه‌ ارایه‌دهنده اینترنت می باشد. بنابراین اینترنت به  طریق درگاه WAN وارد روترهای بی‌سیم می شود و با واسطه  درگاه‌های LAN در بین کامپیوترهای دیگر تقسیم می‌شود. در اینجا مهم‌ترین تفاوت درگاه‌های LAN و WAN وجود دارد. اگرچه ممکن است شما روتری را بدون درگاه WAN ندیده باشید اما روترهایی می باشند که فقط نیازمند درگاه LAN دارند و برای اشتراک‌گذاری اطلاعات بین کامپیوترها به صورت  محرمانه استفاده می کنند و اصلا به اینترنت وصل نخواهند شد و نمی شوند.
 

  • علی تقی زاده
  • ۰
  • ۰

وظایف انیماتور

تولید یک انیمیشن  مراحل بسیاری دارد از شکل گیری ایده تا ساختن مدل و ویرایش قطعات نهایی. در هر مرحله وظیفه های خاصی بر عهده انیماتور هست که عبارت از :

  • تولید کنندگان و کارگردانان ایده هایی را خلق، پروژه را برنامه ریزی و منابع مالی را فراهم می کنند.
  •  در این قسمت بازنگری ایده ، تبدیل کردن آنها به صورت نمایش های داستانی توسط داستان پردازان  و نقاشی هر صحنه از داستان توسط طراحان انجام می گردد.
  • تولید – در این بخش رنگ ها انتخاب و با استفاده از کامپیوتر حرکت ها و شخصیت ها شکل می گیرند.
  •  زمینه سازی و ترکیب – در این بخش رنگ ها و زمینه ها به صورت کامپیوتری طراحی شده، لایه های مختلف انیمیشن با هم ترکیب شده و صداگذاری انجام می شود و در نهایت نسخه نهایی تولید می کند.

وقتی انیماتور در پروژه کوچک کار کنند، با معمول چند قسمت از مراحل تولید درگیر می باشند. ولی در پروژه های بزرگ معمولا مسئول قسمتی از کار می باشد و به عنوان یکی از اعضای از یک تیم مشغول به کار می گردند.

  • علی تقی زاده
  • ۰
  • ۰

ارسال پیام زمان دار در تلگرام با بروزرسانی به نسخه 5.11 امکانپذیر شده است . با استفاده از پیام زمان دار در زمان مشخص می توانید یک مسیج را برای گروه یا شخصی در یک تایم دلخواه ارسال کنید. تلگرام امکان ارسال پیام زمان‌دار ارسال‌شونده در زمانی مشخص در آینده می بایست را فراهم کرد. این امکان نه تنها در گروه ها و کانال بلکه برای چت نفر به نفر نیز قابل تنظیم می کنند.

شما میتوانید بجای پیام برای تصاویر یا ویدیو ها هم همینکارو انجام دهید. به عنوان مثل اگر می خواهید یک عکس را در ساعت مشخصی ارسال کنید هنگام ارسال مثل آموزش بالا روی دکمه Send لمس طولانی کنید و بقیه را هم مثل قبل انجام دهید.

شما  میتواند در این کار اختلال ایجاد نمایید.

اگر در زمان  انجام این کار تا ارسال پیام اکانت را حذف کنید عملیات کنسل می گردد.

  • علی تقی زاده
  • ۰
  • ۰

شرایط پذیرش طرح های حمایتی به شرح ذیل می باشند.
تقویت اقتصاد ملی کشور، تقویت دفاع از کشور ،اشتغال زایی، افزایش  ارتقای سطح طرح ها از نمونه ی صنعتی و یا افزایش ارتقا سطح تکنولوژی ، ارتقا از نمونه ضمیمه ی صنعتی محصول به نمونه ی صنعتی و تولیدی طرح هایی که از پتانسیل لازم و توان بالقوه جهت تجاری سازی و رسیدن به فناوری برتر در جهت اشتغال زایی، کسب درآمد و ... برخوردار می باشند و حمایت  از شرکت های دانش بنیانی که در بخش R & D بتوانند سطح توانمندی، تولید و یا کیفیت محصول خود را جهت افزایش توان تولید و رقابت پذیری یا دیگر شرکت ها و تولید کنندگان خارجی ارتقا دهند و با به کارگیری نخبگان  ، چند گام در جهت ایجاد اشتغالزایی داشته باشند. پس درباره ی امکان استفاده از مزیت ای قانونی تانونی در زمان ثبت شرکت ،نمی توان اظهار نظر کرد و ارزیابی بر مبنای عملکرد شرکت ها پس از ثبت و شرکت انجام می گردد.
شایان ذکر است،تمدید شرکت های دانش بنیان نوپا دارای اعتبار یک ساله بوده و برای یک دوره یک ساله می تواند تمدید کند.اگر چه شرکت نتواند در مدت چند سال پس از تایید دانش بنیان بودن،رتبه بندی خود را به تمام  برساند و یا در صورت برگشت از شرایط نوشته شده در این آیین نامه در هر زمان دانش بنیان بودن شرکت های لغو شده باشند. 

  • علی تقی زاده
  • ۰
  • ۰

توانایی تبلت

مروزه استفادهاز تبلت هارو به افزایش گذاشته است و کارایی یارانه را برای شما فراهم میکند وشما به راحتی با این وسیله کوچک به کارایی مورد نظرتان می رسید که این برای شما فوق العاده خواهد بود. 

تبلت‌ها اغلب کاربردهای ساده یک کامپیوتر را دارند. البته نه با قدرتی که یک رایانه دسکتاپ برنامه‌ها را اجرا می‌کند اما از طریق آن‌ها می‌توانید به مرور اینترنت بپردازید، اسناد متنی را ویرایش کنید،‌ ایمیل‌ها را پاسخ بدهید و بسیاری موارد دیگر.

اغلب نرم افزارهای اداری و حتی برخی از نرم افزارهای مهندسی روی تبلت‌ها قابل اجرا هستند و به عنوان مثال اخیراً نرم افزار نقشه کشی اتوکد هم معرفی شده است.

یکی از مواردی که در کار با نرم افزارهای مختلف اهمیت دارد توان پردازشی دستگاه می باشد.

 

  • علی تقی زاده
  • ۰
  • ۰

متدولوژی های توسعه سیستم های اطلاعاتی در سال های 1967 تا 1977 ظهور کرده اند. فنونی مانند دیاگرام جریان داده، مدل روابط موجودیت و مفاهیمی مثل شی گرایی و چرخه زندگی توسعه سیستم در مراحل بعدی پا به عرصه وجود گذاشتند. در این دهه بیشتر محققین با رویکرد مهندسی  به توسعه سیستم ها می پرداختند. مثالا Davis در 1988 و Orr در 1989 اعتقاد داشتند که SDLC پایه ای برای متدولوژی های دیگر در توسعه سیستم ها است.

این واژه در بسیاری از رشته های مهندسی وجود دارد. Friedman در 1989 و Kraft در 1977 اشاره کرده اند که معرفی این مفهوم در توسعه سیستم همزمان با تمایل به برقراری یک رویکرد مهندسی در توسعه سیستم بود.[4]از طرفی در چهل سال گذشته رویکردهای سخت نسبت به توسعه سیستم وجود داشتند؛ سپس متدهای نرم جای آن ها را گرفتند. SDLC به توسعه سیستم نگاهی سخت داشت. Laudon در 1995 ضعف های اصلی SDLC را این گونه برشمرد[6]: هزینه زیاد سیکل توسعه، زمانبر بودن چرخه، عدم انعطاف پذیری و سستی در تغییرات ایجاد شده توسط SDLC.

نکته مهم این است که استفاده از متدولوژی های مرسوم، ضامن موفقیت اجرای سیستم های اطلاعاتی نیستند. بعضی از متدها تنها بخشی از نیازهای سیستم را برطرف می کنند. به عنوان مثال مرکز محاسبات ملی در UK، فرایند توسعه سیستم را اینگونه تعریف می نماید  مطالعه امکان سنجی، تحلیل و بررسی سیستم، توسعه سیستم، اجرا، بازنگری و نگهداری. این تعریف، بیشتر جنبه تکنیکی دارد. متدولوژی هایی که این تعریف را انتخاب کرده اند به متدولوژی سخت معروف اند. چنین رویکردی نیازهای فنی کارکنان را در توسعه برطرف می سازد ولی تضمین کننده الزامات غیرفنی نمی باشد. Sawyer در سال 1994 اذعان کرد که SDLC یک اکسیر نیست بلکه هنوز هم می توان پروژه هایی را پیدا کرد که هنگام اجرای این متد در توسعه با شکست مواجه می شوند. این دلیل که تنها بعد فنی و کاربردی در توسعه سیستم مطرح است، به شکست توسعه منجر می گردد.

  • علی تقی زاده
  • ۰
  • ۰

تحلیل رفتار سازمانی

رفتار سازمانی علم مطالعه و کاربرد دانش درمورد نحوه برخوردن با مردم، افراد و گروه‌ها در سازمان‌ها می‌باشد. این موضوع با رویکرد سیستمی انجام می‌گردد. یعنی روابط بین مردم و سازمان‌ها را در مورد با کل افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و سیستم‌های اجتماعی تشریح می‌نماید و هدف آن دستیابی به اهداف انسانی سازمانی و اجتماعی با ایجاد روابط بهتر می‌باشد.

در مورد  فلسفه مدیریت، ارزش‌ها، بینش و اهداف هستند و این موارد  خود از فرهنگ سازمانی که ترکیبی از سازمان رسمی و غیررسمی و محیط اجتماعی است نشات می‌گیرند. اصولاً رفتار سازمانی دارای ۳ مولفه می باشد: بررسی تأثیر رفتار افراد بر فرد بررسی تأثیر رفتار گروه‌ها بر فرد - بررسی تأثیر سیستم‌های سازمان بر فرد می باشند.

 

به‌ صورت کلی اهداف رفتار سازمانی شامل: «توصیف«، فهمیدن»، «پیش بینی» و «کنترل» هست؛ که این چهار هدف از اهداف مهم علم نیز هستند.

 

  • علی تقی زاده
  • ۰
  • ۰

مهمترین مورد  ی مهم در مورد  با اتصال هارد اکسترنال به گوشی و تبلت این می باشد که هارد اکسترنال نیاز به انرژی بیشتری نسبت به فلش مموری دارد و مانند فلش مموری نمی توان انرژی آن را تنها از موبایل و یا تبلت دریافت نمود . در نتیجه انرژی مورد نیاز این دستگاه باید از طریق دیگری به آن برسد . بخاطر وجود قطعات مکانیکی درون هارد دیسک ، نیاز به انرژی بیشتری برای فعالیت کردن هارد اکسترنال می باشد و انرژی بدست می اید از باتری گوشی برای این کار کافی نمی باشند  . مقدار انرژی که از پورت USB درون کامپیوتر و یا لپ تاپ بدست می آید بسیار بیشتر از انرژی باتری موبایل هستند  .

 لازم به ذکر هست که هارد اکسترنال  دو نوع با آداپتور و بدون آداپتور می باشد . نمونه های با آداپتور انرژی مورد نیاز خود را مستقیما از آداپتور می گیرند ولی نمونه های بدون آداپتور که تنها دارای یک پورت USB می باشند انرژی مورد نیاز خود را از طریق کابل USB دریافت نممایند  .

دو راه پیش روی شما می باشد . اولین راه استفاده از کابل مخصوص و پاور بانک می باشد . رابط مخصوص برای این کار USB Y Cable می باشد . این کابل در یک سمت دارای یک رابط هارد اکسترنال می باشد و در سمت دیگر دارای یک پورت USB و یک پورت Micro-USB می باشد که رابط Micro-USB برای جابجایی اطلاعات و پورت USB برای تامین انرژی می باشد . از طریق پورت USB می توانید انرژی مورد نیاز هارد اکسترنال را توسط پاور بانک تامین نمایید .

روش دیگر استفاده از هاب USB می باشد . از طریق کابل USB Y به شکل  بالا اقدام نمایید با این فرق  به انرژی مورد نیاز را بجای پاور بانک از طریق هاب USB به هارد اکسترنال نزدیک هستند .

  • علی تقی زاده
  • ۰
  • ۰

رصد مستمر پیشرفت فناورانه است و به شناسایی به (زودتر) کاربردهای نویدبخش در آینده، و ارزیابی و اعتبار سنجی پتانسیل های آن منتهی می شود. پیش بینی فناوری، بر حوزه های خاصی از فناوری متمرکز است و هدف آن، شناسایی زمینه هایی است که از پتانسیل بالایی برخوردارند.

از این رو، فرصت های تولید محصولات جدید، در دنباله اکتشافات علمی، مانند شرایط ، توسعه، و اشاعه نوآوری های فناورانه، اهمیتی کلیدی دارد.

پیش بینی فناوری، به سمت جزئیات فنی هدف گیری می شود. اگر فهرستی از نیازها را به ترتیب اولویت، در زمینه های وسیعی، همچون فناوری ارتباطات و اطلاعات داشته باشیم، رویکرد بالا به پایین پیش بینی فناوری می تواند، به عنوان ابزاری منتخب برای شناسایی پیبشرفت های فناورانه مناسب شوند.

علاوه بر این، نتایج تلاش های گروه کاری  درباره این موضوع، نشان داده که پیش بینی فناوری، به عنوان ابزاری در صنعت، به شکل کامل رشد یافته و به همین شکل، برای تسهیل مباحث بین بخش دانشگاهی ، مناسب است. بدین ترتیب، می توان رویکردی شبکه ای ایجاد کرد که دیدگاه های پیش بینی فناوری را در بخش های دولتی و صنعتی به هم پیوند داده و موجب همکاری مساعی بیشتر گردد.

با توجه به افق زمانی پیش بینی فناوری، نمی توانیم به دیدگاه مشترکی دست یابیم. به طور کلی می توان گفت، گستره زمانی برای مشتریان دولتی، حدوداً بین سال های  آینده است. اما وزارت اقتصاد، فرانسه نشان داد که این میزان را می توان در بخش دولتی به چند سال هم کاهش داد.

درباره آینده فناوری اطلاعات و ارتباطات، قطعاً هیچ نوع کمبود اطلاعاتی وجود ندارد. تایپ چند واژه کلیدی در جست وجوگرهای اینترنتی، میلیون ها منبع اطلاعاتی مرتبط با این مقوله را در اختیار ما می گذارد؛ منابعی چون پروژه های سناریوپردازی جهانی، مطالعات آینده نگاری ملی در بیشتر کشورهای صنعتی، امور سناریویی مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارراهه های فناوری در زمینه یک فناوری یا کاربرد خاص، در کنار انبوهی مقالات دانشگاهی، گزارش های مشاوره ای ، بسیاری سناریوهای جهانی در بافت های متنوع و متفاوتی چون، برنامه ریزی های  استراتژی های تجاری یا سیاست های بهداشتی تدوین شده است. اگر چه این مطالب، بسیاری پیشران های کلیدی این تغییرات (همچون تغییرات جمعیتی و پایداری محیط زیست) را معرفی کنند، اما کاملاً مشهود است که علوم و فناوری (به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات)، یکی از پیشران های اساسی تغییرات آینده محسوب می گردد.

بررسی جامع این سناریوهای جهانی، در گزارشی با عنوان نگرشی استراتژیک به آینده، تحلیلی جامع از اطلاعات منتشر شده درباره  روندها، توسط سازمان ارزیابی و تحقیقات دفاعی وزارت دفاع انگلستان (برای واحد عملکرد و نوآوری که امروز جزء واحد استراتژی دفتر نخست وزیری است)، تهیه شده است. این گزارش، شامل یازده پیشران  فناوری است که از مطالعه سیزده برنامه تحقیقاتی استخراج شده اند.

  • علی تقی زاده
  • ۰
  • ۰

طراحی گرافیک

برای چند لحظه چشمان خود را ببندید. دنیایی را تصور کنید که هیچ طراحی گرافیکی در آن وجود نداشته باشد. چه به شکل گذشته و چه به شکل امروزی. حتما شماهم به این نتیجه می رسید که حتی تصور دنیای بدون رنگ هم بسیار سخت است. دنیایی بدون اشکال، خطوط، رنگ های و سایر جلوه های بصری دیگر.

 

اهمیت طراحی گرافیک آنقدر زیاد است که می توان به این نکته اشاره نمود، امروزه اکثر شهرها زیبایی خود را مدیون طراحی گرافیک هستند. جایی که هویت ، انتشاراتها و روزنامه ها و کتاب ، تبلیغات  پوستر ها، بیلبوردها، گرافیک وب سایت ، اپلیکیشن ها، جلوه های بصری رسانه های تصویری، علائم و بسته بندی محصولات و ...   همه بدون گرافیک چیزی کسل کننده ای بیش نیست.

 

این طراحی گرافیک است که به دنیای ما هویت بصری می دهد. با احساسات و ادراک انسان ها بازی می نمایند. و عمیق ترین تاثیرات را روی آنها قرار می دهد.

  • علی تقی زاده